Dijital ve Hesaplamalı Beşeri Bilimler Eğitimi-2022

Sosyal Bilim alanlarında dijital becerileri geliştirmeyi hedefleyen ve TÜBİTAK tarafından desteklenen Dijital ve Hesaplamalı Beşeri Bilimler eğitim semineri için başvurular açılmıştır.

Bu eğitimin, üç temel kapsamdaki dijital becerileri geliştirmesi hedeflenmektedir: 1) Dijital platformlardan veri toplama ve araştırma etiği, 2) Farklı yazılım dilleri ve programlarla büyük veri analizi ve veri görselleştirme, 3) Web tabanlı veritabanı oluşturma ve modelleme. Sosyal medya platformlarından büyük veri çekme konusunda tekniklerin tanıştırılacağı ve eğitimcilerin araştırma esnasında karşılaştıkları teknik ve kuramsal deneyimlerini aktaracakları ve R programlama dili ile veri analiz teknikleri sunulacağı eğitimde, katılımcıların Rstudio ve Rmarkdown‘a giriş niteliğinde uygulamalarla pratik yapmaları sağlanacaktır. R programlama dilinin yanı sıra, niteliksel verinin işlenmesinde kullanılan MaxQda ile uygulama yapılarak, veri görselleştirme konusunda katılımcıların becerileri geliştirilecektir. Böylece, sosyal bilimler alanlarında dijital programlar aracılığıyla araştırmalar yapmanın farklı program ve yöntemlerle nasıl mümkün olduğu gösterilecektir. 

Etkinlik için Önemli Tarihler 
1- Başvuru tarihi: 17 Ağustos 2022 (23.59 saatine kadar) 
2- Başvuru sonuçlarının açıklanması: 20 Ağustos 2022 
3- Eğitim tarihi: 7-9 Eylül 2022 

Eğitim Yeri ve Koşulları 
Eğitim için hiçbir ücret talep edilmemektedir. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Cinnah Yerleşkesi'nde gerçekleştirilecek eğitim için hem online hem yüz yüze katılım mümkündür. 

Başvuru için Gerekli Belgeler 
1- Etkinliğe başvuracak lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile doktora sonrası araştırmacıların bu eğitimi neden almak istediğini belirten, başvurucunun geçmişteki araştırma deneyimleri ile aldığı dersleri anlattığı ve eğitime katılım tercihini (online veya yüzyüze katılım şeklinde) belirttiği bir sayfalık niyet mektubu, 
2- En az iki dönem araştırma yöntemleri dersi almış olduğunu gösteren resmi olmayan öğrenci transkripti. 
3- Belirtilen iki belge, tek bir pdf dosyası olarak hesaplamalibeseri@gmail.com adresine gönderilecek olup, başvurunun alındığına dair bilgilendirme maili katılımcılara iletilecektir.

Başvuru Kriterleri 
1- Başvuru yapan adayın lisans (3. veya 4. sınıf), yüksek lisans, doktora programında öğrenci olması veya doktora sonrası araştırmacı olması gerekmektedir. (Başvuru yapan adaylar, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ve/veya 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Desteği Programından destek almış/alıyor ise öncelik tanınır.)
2- Başvuru yapan adayın eğitimini veya araştırmalarını Türkiye’de sürdürüyor olması gerekmektedir. 
3- Başvuru yapan adayın az iki araştırma yöntemleri dersi almış veya aldığı herhangi iki dersin içeriğinde nicel/nitel araştırma yöntemleri kullanılmasını gerektiren ödev/dönem ödevleri hazırlamış olması, bu derslerden niyet mektubunda bahsedilmesi ve derslerin not döküm belgesinde yer alması gerekmektedir.
4- Araştırmacılardan ileri düzeyde yazılım bilgisi beklenmemektedir. Bu alana ilgi ve merak duyan, bu alanda çalışma yapmak isteyen katılımcılarla bir araya gelmek, uzun vadeli bir diğer hedefi oluşturmaktadır.

Eğitim Etkinliği İçeriği
Eda Acara-Elif Ekin Akşit-Geran Özdeş Çelik: “Beşeri Bilimlerde Dijitalleşme Patikaları” 
Burak Varol: “MAXQDA’de Veri Görselleştirme”
Emrah Er: “R ile Yeniden Türetilebilir Araştırmaya Giriş”
Keziban SEÇKİN CODAL: “R Programlama Dili ile Sosyal Ağ Analizi”
Fatih Öğmen: “Sosyal Bilimlerde Veri Güvenliği ve Bilişim Hukuku Boyutu”
Murat Güvenç: “Veri Analizi ve Karşılaştırmalı Niteliksel Vaka Çalışmalarının (QCA) yükselişi; Yeni Yöntemler Yeni Bakış Açıları.”
Salih Cenap Baydar: “Twitter’dan Veri Toplama ve Analizi”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kurul

Eğitimciler